Volkswagen Bedrijfswagens Mobiliteitsgarantie

Bij iedere nieuwe Volkswagen Bedrijfswagen krijgt u gratis Mobiliteitsgarantie. Die helpt u bij pech weer op weg, 24 uur per dag en in bijna heel Europa. Deze hulpverlening kost u niets.

Centraal servicenummer.

Bij pech, op uw eigen oprit of waar dan ook in Nederland, belt u eenvoudig het gratis nummer 0800 555 7000. Ook bij (ruit)schade is onze alarmcentrale dag en nacht via dit servicenummer te bereiken. Wij schakelen de dichtstbijzijnde Volkswagen-dealer of een andere professionele hulpverlener in om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Sla het nummer op in uw mobiele telefoon, dan heeft u onze hulpverlening altijd binnen handbereik.

In het buitenland

In bijna heel Europa kunt u een beroep doen op de Volkswagen Bedrijfswagen Mobiliteitsgarantie. Hiervoor belt u het bekende gratis nummer, voorafgegaan door de landcode van Nederland: +31 800 555 7000. Wij brengen u vervolgens in contact met de hulpdienst in het betreffende land. Bij eventuele taalproblemen of wanneer de verbinding om technische redenen niet tot stand komt, belt u het volgende nummer: +31 33 49 49 101 (niet gratis). Soms moet u ter plekke voor de hulpverlening betalen. Vergeet u dan niet om de rekening te vragen. Als u deze in Nederland bij uw Volkswagen-dealer indient, krijgt u de gemaakte kosten alsnog vergoed.

Als directe reparatie niet mogelijk is.
Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval is vervoer van uw auto naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf nodig. Als daar blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan komen wij in overleg met u tot de beste oplossing:

  • andere vervoersmogelijkheid zoals taxi of openbaar vervoer (tot maximaal € 77,-) of;
  • vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of;
  • hotelovernachting voor u en uw passagiers (maximaal 1 nacht incl. ontbijt).

De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen.

Kosten die voor eigen rekening komen.

De Volkswagen Mobiliteitsgarantie vergoedt veel, maar niet alles. Denkt u hierbij aan de kosten van pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Achteraf verkeerd ingebouwde accessoires.
  • Sleutel in afgesloten auto achtergelaten.
  • Geen of verkeerde brandstof in tank.
  • Vastgevroren onderdelen.
  • Niet uitgevoerd onderhoud of geadviseerde reparaties.
  • Vervolghulp na een lekke band (transport naar dealer/vervangend vervoer).
  • Ongeval of de gevolgen daarvan en diefstal of poging daartoe.

U kunt in deze gevallen natuurlijk wel een beroep doen op onze hulpverlening. De kosten zijn dan voor eigen rekening of vallen, bij een ongeluk, meestal onder uw verzekeringsdekking. Na afloop van de officiële garantietermijn gebruikte wagen Cargarantie of Volkswagen Zekerheidspolis, zijn de kosten voor eventuele reparaties en benodigde onderdelen ook voor uw rekening. Een Volkswagen-leven lang.

De Mobiliteitsgarantie geldt in ieder geval tot de eerste grote of Long Life onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschrift moet plaatsvinden. Om ook in de daaropvolgende jaren een beroep te kunnen doen op de Mobiliteitsgarantie, hoeft u slechts aan één voorwaarde te voldoen: u laat het reguliere onderhoud op tijd door een officiële Volkswagen-dealer uitvoeren. Evenals de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Dat is alles! Kortom, onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften door uw Volkswagen-dealer is voldoende voor gratis adequate hulp bij pech onderweg. De Mobiliteitsgarantie geldt dan een Volkswagen-leven lang.