autoschade veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over autoschade

Autoschade

Wat is uitdeuken zonder spuiten?

De deuk wordt er met speciaal gereedschap als het ware ‘uitgemasseerd’ met behulp van speciaal gereedschap. Met strijklicht wordt de deuk opgespoord en het eindresultaat gecheckt.

Uitdeuken zonder spuiten heeft een aantal grote voordelen. Er hoeft niet geplamuurd en gespoten te worden. De auto hoeft niet voor langere tijd naar een schadeherstelbedrijf (in veel gevallen klaar terwijl u wacht). En het is gemiddeld 50 tot 75 procent goedkoper dan spuiten en plamuren.

Wat houdt technisch total-loss in?

Technisch total loss houdt in dat het herstellen van het voertuig niet meer technisch verantwoord is.

Heb ik recht op vervangend vervoer?

Tijdens het herstel heeft u recht op een vervangende auto.

Repareren jullie ook een schade aan de voorruit, bv. een ster?

Daar wij geen ruiten op voorraad hebben adviseren wij u hiervoor naar de Ruitreparateur te gaan die op de groene kaart vermeld staat of naar de dealer van uw voertuig. Mocht de ruitschade betrekking hebben tot de verdere schade aan het voertuig dan repareren we deze uiteraard wel.

Wie helpt mij als de auto als gevolg van een ongeval niet meer rijdbaar is?

Op uw groene kaart vindt u het telefoonnummer van het bergingsbedrijf  waarmee uw verzekeringsmaatschappij samenwerkt. Mocht er politie ter plaatse komen, dan regelen zij veelal dat uw auto wordt afgevoerd. Indien noodzakelijk kan het bergingsbedrijf ook een vervangende auto voor u regelen.

Contact

Hoe kan ik mijn autoschade melden?

Bij schade kunt u telefonisch contact opnemen op 0180-559565, via onze website www.mdekoning.nl  of indien mogelijk bij ons langskomen tussen 8.00 en 17.15 uur van maandag t/m vrijdag.

Kan ik een telefonische afspraak maken voor reparatie van mijn auto?

Dit is uiteraard mogelijk, wel ontvangen we graag een aantal foto’s van de schade zodat we deze al kunnen beoordelen.

Kan ik met mijn auto vrijblijvend langs komen om de autoschade te laten beoordelen?

Voor een vrijblijvende taxatie kunt u bij ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.15 uur terecht. Hier is verder geen bezoekafspraak voor nodig.

Verzekering

Wat doet het waarborgfonds?

Zodra er schade aan uw auto is welke (aantoonbaar) is veroorzaakt door een ander voertuig waarvan geen dader is bekend, kunt u beroep doen op het waarborgfonds. Houdt er hierbij wel rekening mee dat u minimaal 2 getuigen nodig heeft en er dient aangifte bij de politie gedaan te worden.

Moet ik het eigen risico voorschieten?

Het eigen risico dient inderdaad altijd aan ons betaald te worden. Mocht uw schade verhaalbaar zijn, dan kunt u deze weer verhalen bij de tegenpartij. Dit regelt uw verzekering of tussenpersoon.

Wat houdt economisch total-loss in?

Economisch total loss betekent dat de herstelkosten en restantwaarde bij elkaar opgeteld hoger zijn dan de dagwaarde van het voertuig.

Hoe moet ik mijn schade verhalen als ik WA verzekerd ben?

Over het algemeen dient er vanuit de tegenpartij een expert langs te komen. Dit houdt in dat de auto een dag bij ons dient te staan. Als de expert dan akkoord is met de door ons vastgestelde schade krijgt u deze uitgekeerd.

Stappenplan

Wat neem je mee bij een intake, bij de beoordeling van de schade?

Voor de intake vragen wij u de volgende documenten mee te nemen:

  • De groene kaart
  • Het kentekenbewijs
  • Rijbewijs

Kan ik langs komen voor een officieel taxatie rapport?

Voor een officieel taxatie rapport kunt u op werkdagen tussen 8.00 en 17.15 uur terecht. Wel dient u er rekening mee te houden dat aan dit rapport kosten* zijn verbonden. Hier gaat het dan om 10% van het schadebedrag  met een minimum van € 99,99.*deze kosten kunnen per verzekeringsmaatschappij afwijken. Indien u de schade bij ons laat herstellen nemen wij deze kosten voor onze rekening.

Stel je vraag

Staat jou vraag hier niet tussenl? Neem dan gerust contact met ons op.

Telefoon

Telefonisch

We zijn elke werkdag van 8.00 t/m 17.00 uur te bereiken via 0180 55 95 65

whatsapp

WhatsApp

Voeg 06-40135475 toe aan je contactpersonen en stel je vraag via WhatsApp. We zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.

mail

E-mail

Ga naar de contactpagina en vul daar het contactformulier in. Je krijgt binnen 24 uur reactie.