audi elektrisch rijden

Audi elektrisch rijden

Klaar voor de toekomst

Met de e-tron hebben we kennis gemaakt met volledig elektrisch rijden. Maar zowel Audi als de gehele wereld staat niet stil. Audi breid het 100% elektrisch modellengamma verder uit de komende jaren. Dit zijn de verschillende e-tron modellen: volledig elektrisch, ontworpen met ongekende innovativiteit en oog voor design. Zo is de toekomst ineens een stuk dichterbij. Wij kunnen niet wachten, jij ook niet?

Audi PB18 e-tron concept
Audi PB18 e-tron concept

Stel je vraag

Heb je vragen of ontvangt u graag advies over elektrisch rijden? Neem dan gerust contact met ons op.

    Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens worden gebruikt voor het afhandelen van mijn aanvraag en bevestig dat de door mij ingevulde gegevens correct zijn.

    Contactreden valt binnen deze categorie:
    Autorelevante informatie.

    De lead wordt opgevolgd door:
    De vestiging(en).

    Terugkoppeling op dit formulier gebeurt via:
    E-mail, telefoon.

Audi e-tron

Kies direct voor elektrisch rijden.

Audi e-tron

Audi e-tron
Gaan en staan waar je wilt en een nieuwe vorm van mobiliteit. Met de 100% elektrisch Audi e-tron is dat heel vanzelfsprekend. Of je nu door de stad rijdt of met vrienden onderweg bent naar de zeilboot, de Audi e-tron is er geschikt voor. De eerste fully electric Audi is niet alleen sportief, maar ook net zo veelzijdig inzetbaar als een auto met brandstofmotor. De twee elektromotoren en elektrische vierwielaandrijving van de Audi e-tron zorgen voor opmerkelijke prestaties en goede rijeigenschappen.

  • Acceleratie van 0 naar 100 km/h 5,7 seconden
  • Electrische actieradius max.** 417 kilometer
  • Vermogen: 265 kW/360 pk (Boost: 300 kW/408 pk)
  • Opladen bij high-power laadpunt: 30 min. voor 80%

*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de NEDC testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door factoren zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.

Stap direct in een 100% elektrische Audi uit voorraad.

Hoe voordelig is elektrisch rijden?

De aanschaf van een elektrische auto mag dan wel een hogere investering zijn dan bij een reguliere brandstofauto, je maandelijkse kosten zijn een stuk lager. Je profiteert namelijk van een hoop voordelen. Zo zijn je onderhoudskosten lager, betaal je geen wegenbelasting en BPM én betalen zakelijke rijders slechts 4% bijtelling.

  • Geen wegenbelasting
  • Geen aanschafbelasting (BPM)
  • Verschillende subsidies
  • Extra lage bijtelling
audi elektrisch rijden

Minder belasting, minder kosten

De Nederlandse overheid ziet net als wij de noodzaak en potentie van elektrisch rijden. In de toekomst, maar ook nu al. Daarom zijn er verschillende kortingsregelingen waar je als eigenaar van een elektrische auto gebruik van kunt maken. Bij aanschaf én bij gebruik van de auto.

audi elektrisch rijden

Minder onderhoud, minder kosten.

Niet alleen voor het milieu, maar ook voor jouw portemonnee kan elektrisch rijden goed uitpakken. Een elektrische auto heeft een accu in plaats van een brandstofmotor. Hierdoor zijn er minder bewegende, en dus slijtbare, onderdelen. Dit scheelt een hoop in onderhoud en kosten.

audi elektrisch rijden

Haal het meest uit je elektrische auto.

Hoe ver jij met je accu komt, hangt af van je rijstijl. Hoe efficienter jij rijdt, hoe meer kilometers je per lading kan maken. Daarom krijg je bij aanschaf van een elektrische Audi een gratis rijtraining aangeboden. Daarna weet je als geen ander hoe je het maximale uit de actieradius van jouw elektrische auto haalt.

Modellen van de toekomst

Maak kennis met 100% elektrische modellen.

AI:ME concept

Audi AI:ME

De AI:ME is compact, heeft een ruim en futuristisch interieur en kan autonoom rijden (level 4). Zo kunnen inzittenden reistijd naar eigen inzicht benutten. Daarvoor zijn vele geavanceerde communicatie-, entertainment- en relax-functies aan boord.

Met zijn achterin geplaatste elektrische aandrijfunit (125 kW/170 pk) is hij 4,30 meter lang en 1,90 meter breed. Dankzij de wielbasis van 2,77 meter, hoogte van 1,52 meter én het ontbreken van een traditionele middentunnel biedt hij opmerkelijk veel binnenruimte. Zijn 2+X interieur is variabel: er is plaats voor twee personen en veel bagage, maar de AI:ME is ook als vierzitter te gebruiken.

Autonoom rijden maakt dat de bestuurder zijn tijd in een auto anders dan voorheen kan doorbrengen. Daarom is het interieur van de AI:ME ontworpen als een woonruimte met veel comfort, volop opbergmogelijkheden en handige features als magnetische bekerhouders.

e-tron sportback

Audi e-tron GT

De Audi e-tron GT komt in 2020 op de markt, na de recent geïntroduceerde Audi e-tron SUV.Zoals een echte Gran Turismo betaamt is het model laag, breed en heeft het een lange wielbasis. De e-tron GT meet 4,96 meter in de lengte, 1,96 meter in de breedte en 1,38 meter in de hoogte. Zijn carrosserie is opgetrokken uit koolstofvezel, aluminium en staal.

Zowel het digitale instrumentarium als het centrale touchscreen heeft een black-panelafwerking en beide vallen weg in het algehele dashboarddesign als ze zijn uitgeschakeld. Audi heeft ervoor gekozen om duurzame en vegan-producten te gebruiken in de e-tron GT, zoals kunstleer en gerecyclede materialen.

De vierdeurs coupé is uitgerust met twee elektromotoren: één op de vooras en één op de achteras. Samen produceren ze 434 kW (590 pk), waarmee de e-tron GT in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u gaat en al na 12 seconden de 200 km/u passeert. De topsnelheid van de e-tron GT is begrensd op 240 km/u. De e-tron GT haalt er een WLTP-actieradius van 400 kilometer* mee

q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

De Q4 e-tron concept blikt vooruit op het productiemodel dat eind 2020 wordt verwacht. De concept car is een compacte vierdeurs SUV met een lengte van 4,59 m, een breedte van 1,90 m en een hoogte van 1.61 m. Zijn technische basis is het flexibele MEB-platform van de Volkswagen Group. Hij beschikt over twee elektromotoren met een gezamenlijk vermogen van 225 kW/306 pk. Mede dankzij quattro vierwielaandrijving duurt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,3 seconden. De elektromotoren worden gevoed door een grote batterij met een capaciteit van 82 kWh. Daarmee is een actieradius van ruim 450 km volgens de WLTP-norm mogelijk.

De bestuurder heeft de beschikking over een virtual cockpit en een groot head-up display met een nieuwe augmented reality-functie. In het stuur zijn touch-elementen voor de bediening van veel gebruikte functies geïntegreerd en boven de middenconsole bevindt zich een 12,3-inch touchscreen voor de bediening van infotainment- en voertuigfuncties.

De Audi Q4 e-tron concept valt op door zijn sportieve weggedrag. De sleutelfactor daarbij is de lage en centrale plaatsing – onder het passagierscompartiment tussen voor- en achteras – van het batterijpakket, dat 510 kg weegt. Ook de 50/50-gewichtsverdeling draagt bij aan het voor Audi kenmerkende rijplezier.